Lentemarkt 25 mei

Zaterdag 25 mei is de jaarlijkse Lentemarkt van Emmaus Haarzuilens, van 11.00u tot 15.00, op het eigen terrein aan de Eikstraat 14 in Haarzuilens.

Naast de gebruikelijke verkoopafdelingen met meubels, kleding, elektra zijn er marktkramen met boeken, platen, prullaria en curiosa.

Het geheel wordt aangevuld met een terras voor koffie en fris en Soedanese hapjes verzorgd door Mary. Verder is er een springkussen en een trampoline aanwezig, voor de jeugd.

De opbrengst van deze Lentemarkt is bestemd voor de Oekraïense Emmaus vestiging Oselya in Lviv. Wij, Emmaus Haarzuilens, hebben goede contacten met deze Emmaus vestiging. In het verleden hebben we geholpen met het opstarten van een huis waar dak- en thuislozen zich kunnen douchen, hun was doen en wat te eten krijgen. Nu met de oorlog in Oekraïne is het aantal daklozen enorm toegenomen

De muziek wordt verzorgd door de Utrechtse band River People.

Kom het liefst allemaal met de fiets of het openbaar vervoer.

Emmaus Haarzuilens is een woon- werkgemeenschap die al sinds de jaren zestig actief is in en rond Utrecht. De woongemeenschap biedt ruimte aan 14 mensen, waarvan een deel voormalige dakloos is geweest. Het werkdeel bestaat uit een kringloopbedrijf met een wekelijkse markt op de woensdagmiddag.

Emmaus Haarzuilens

Eikstraat 14