Wonen bij Emmaus Parkwijk

• Samen

Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lijkt het je leuk met heel verschillende mensen samen te wonen? Vind jij een wereld waarin iedereen een eerlijke kans krijgt belangrijker dan een flitsende carrière en een groot salaris? Dan is wonen bij Emmaus-parkwijk misschien wel iets voor jou!

De Woongroep

De woongroep van Emmaus Parkwijk bestaat uit een groep bevlogen mensen die ervoor gekozen hebben met elkaar te wonen en te werken. De groep bestaat uit praktische idealisten en uit mensen die elders in de samenleving weinig kansen krijgen. Met elkaar vormen wij één groep en ‘runnen’ wij een kringloopbedrijf. We maken gebruik van ieders talenten en stimuleren elkaar om verder te groeien.

Wij zoeken jou!

Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe ‘praktische idealisten’ in onze woongroep. Als jij iemand bent die verantwoordelijkheid op zich kan nemen in de woongroep en het kringloopbedrijf, kun je deel gaan uitmaken van onze ‘kerngroep’. Als kerngroepslid bepaal je mede de koers die we opgaan. Je kunt je verder ontwikkelen binnen onze organisatie en doen waar jij goed in bent. Je begeleidt bijvoorbeeld andere medewerkers. Of je krijgt een rol in het opzetten van een nieuwe kringloopwinkel in Utrecht. Of wellicht wordt jij onze nieuwe bedrijfsleider.

Heb jij een pioniers-mentaliteit of neem je graag de leiding op je? Kom ons dan helpen om Emmaus Domstad de komende jaren verder te laten groeien in Utrecht.

Kennismaken: het onthaal-programma

'Het Onthaal' is een intensieve kennismaking met de Emmaus filosofie en de praktijk. Het ”Onthaal” duurt gemiddeld een half jaar. In die tijd maak je kennis met drie verschillende woon- en werkgemeenschappen in Nederland. Zo krijg je een kijkje in de keuken van een onconventionele organisatie met een heel eigen aanpak.

Emmaus zorgt tijdens dit half jaar voor jouw kost, inwoning, verzekeringen en  zakgeld, en je kunt meedoen aan trainingen. Bovendien is er een mentor die je wegwijs maakt en met wie je vooruit en achterom kunt kijken. Zo kun je erachter komen of je je voor langere tijd wilt aansluiten bij ons of één van de andere groepen.

Meer weten? Ga naar werkenenwonenbijemmaus.nl

Tijdelijk verblijf: als Gast

Misschien lijkt het je wel wat, maar ben je (nog) niet in de gelegenheid om permanent bij ons te wonen. dsc02855.jpgOf je hebt tijd over en wilt die goed besteden. Emmaus Parkwijk biedt ook plek aan tijdelijke bewoners. Je kunt bij ons als ‘gast’ meewonen en werken en zo ontdekken of deze manier van leven bij je past. Van twee weken tot een jaar, alles is mogelijk.

Praktische informatie

Het moderne woonhuis is in 2002 gebouwd ligt direct naast de winkel. Het biedt plaats aan maximaal 12 personen. Iedere bewoner heeft een ruime kamer. Enkele kamers hebben een eigen douche. De woonkamer, de ruime eetkeuken, een stilte-kamer en de 'natte voorzieningen' zijn gemeenschappelijk. dsc02858.jpg Er is een ruime tuin met terras aan het water en een binnenplaatsje waar in de zomer gegeten kan worden.

Emmaus Parkwijk werkt aan méér variatie in woonvormen. Er komen binnenkort zelfstandige woningen in de buurt van het kringloopbedrijf, waar plek is voor medewerkers met een partner of een gezin of medewerkers die liever niet in een grote groep willen wonen.

Wat krijg je ervoor terug?

In de eerste plaats natuurlijk een schat aan ervaringen, ontmoetingen met vele uiteenlopende mensen en een goed gevoel.

Als bewoner krijg je géén salaris, maar wel krijg je ‘in natura’ alles wat je nodig hebt: kost en inwoning, ruime keus uit de binnengebrachte spullen (kleding, meubels, electra…), vakantie-, zak- en reisgeld, verzekeringen en mede-gebruik van onze hybride auto.

Daarnaast kun je je bij ons verder ontwikkelen door ons uitgebreide aanbod aan opleidingen en cursussen. Communicatietrainingen, cursus leiderschapsstijlen, persoonlijke coaching en intervisie horen daar onder meer bij.

’t Groene Sticht

Emmaus Parkwijk is onderdeel van ’t Groene Sticht . In deze unieke buurt wonen heel verschillende mensen bij elkaar die zich samen inzetten voor een levendige en sociale buurt. Als bewoner van Emmaus Parkwijk kun je meedoen met de vele activiteiten en initiatieven op ’t Groene Sticht.

Een goede band beluisteren op het Cultuurplein voor je voordeur, picknicken in de prachtige gemeenschapstuin, eten en film kijken met je buren, ballengooien op de jaarlijkse Koninginnemarkt… hier kan het allemaal. Niet voor niets won het Groene Sticht al verschillende prijzen: het is gewoon het leukste plekje in Utrecht.

www.groenesticht.nl