Werken bij Emmaus Parkwijk

In het kringloopbedrijf van Emmaus parkwijk is altijd wat te doen. Naast de vaste bewoners, werken er vele anderen vrijwillig mee in het bedrijf. Van 3 tot 30 uur per week, bij Emmaus ben je welkom. Ben je op zoek bent naar leuk vrijwilligerswerk? Wil je werkervaring opdoen? Ga je een (maatschappelijke) stage lopen? Bij Emmaus zijn er volop mogelijkheden.

Werkzaamheden

De werkzaamheden zijn afwisselend en we kijken naar waar jij goed in bent. Je kunt bijvoorbeeld als chauffeur op de vrachtwagen aan het werk, maar ook meewerken op één van onze afdelingen, zoals kleding of boeken. Misschien wil jij wel aan de slag met de administratie op kantoor, of word jij de nieuwe kassamedewerker. Heb je een talent als bestuurder, trainer of coach? Ook dan zijn er regelmatig mogelijkheden. Het meeste werk vindt plaats in teamverband.

Toekomstplannen

Emmaus Domstad wil de komende jaren verder gaan uitbreiden. Er zijn plannen om de retourshop in Overvecht uit te bouwen tot een winkel en we willen méér mogelijkheden creëren in Utrecht om bij Emmaus te komen wonen. Op termijn willen we een nieuwe woon-werkgemeenschap starten in de Rijnenburg Polder (tussen Nieuwegein en Leidscherijn). Voor al deze plannen zijn mensen nodig om ze te realiseren. Houdt jij van pionieren? Kun jij goed netwerken, organiseren of de boel aansturen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Vacatures

Emmaus heeft regelmatig werk voor o.a. chauffeurs en medewerkers die zelfstandig kunnen werken voor de afdelingen kleding en spullen. Hier vind je een overzicht van de vrijwilligers die we op dit moment zoeken. Als je geïnteresseerd bent, loop even langs de winkel, of bel 030 - 234 28 50 en vraag naar Frank van Beuningen.

Stage

Middelbare scholieren kunnen bij ons hun maatschappelijke stage invullen. Ook bieden we regelmatig stageplaatsen of onderzoeksmogelijkheden aan studenten van sociale of communicatieve studierichtingen (o.a. Social Studies, Communicatie & PR).

Wat krijg je ervoor terug?

Als je onze vrijwilligers vraagt wat ze ervoor terugkrijgen, noemen ze bijvoorbeeld de leuke ontmoetingen, het gevoel weer zinvol bezig te zijn, of dat ze zich verder kunnen ontwikkelen en zich gewaardeerd voelen bij ons.

Maar je krijgt ook 50% korting op alle spullen uit de winkel en je kunt bij ons mee-eten. Je reiskosten worden vergoed en je kunt moedoen aan interne opleidingen en thema-avonden. Een paar keer per jaar organiseren we een vrijwilligersuitje.