Werken bij Emmaus Haarzuilens

• Goederen uitladen met vorkheftruck
  • Medewerker test elektrische apparatuur
  • Medewerker sjouwt lege dozen
  • Medewerkster reinigt meubelen in verkoopruimte
  • Medewerker aan het werk in verkoopruimte elektrische apparatuur
  • Medewerksters in verkoopruimte overleggen

Door onze manier van leven en werken willen we laten zien dat het ook anders kan. Emmaus wil een stem laten horen tegen overproductie, overconsumptie, verspilling en milieuverontreiniging.

De kringloopbedrijvigheid is onze core-business. Jaarlijks halen we bij meer dan 4.000 adressen in Utrecht en een aantal omliggende gemeenten goederen op. Het gaat om meubels, 'wit- en bruingoed', boeken, kleding, kleine huisraad…

Deze 'welvaartsresten' sorteren wij en geven ze een tweede leven. Materialen die niet meer bruikbaar zijn, worden gesorteerd en afgeleverd bij verwerkende bedrijven. Hiermee leveren we een significante bijdrage aan het verduurzamen van de samenleving.

Sinds 2016 hebben we het 100% Kringloop! keurmerk. Dat betekent dat we professioneel en vakkundig te werk gaan: we werken op een veilige manier, richten onze werkzaamheden optimaal in, en bevorderen ontwikkeling van de mensen die hier werken. Er zijn bijvoorbeeld mogelijkheden om cursussen te volgen en extra kennis en ervaring op te doen — handig om je kansen op arbeidsmarkt te vergroten of gewoon om steviger in je schoenen te gaan staan.

Omdat Emmaus Haarzuilens een woon- en werkgemeenschap is, is hier altijd wat te doen: naast het kringloopbedrijf hebben we een prachtige tuin, er is genoeg te klussen op het erf, en in het dorp staan we bekend als betrokken mensen.

Maar er is natuurlijk veel meer dan het werken alleen. Op tijd pauze houden en gezellig met elkaar zijn is ook een deel van het bij Emmaus Haarzuilens wonen en werken.

Wij staan altijd open voor nieuwe bewoners en vrijwilligers. Een handje komen helpen? Kijk bij vrijwilligersvacatures wat de mogelijkheden zijn.