Steun van Wilde Ganzen voor Emmaus Oselya

14 oktober 2019

Emmaus Oselya is gevestigd in Lviv (Oekraïne) en is in 2001 gestart als een van de eerste organisaties in Oekraïne die zich het lot van de dak- en thuislozen aantrekt.

Inmiddels is er een Emmaus woon-/werkgemeenschap en deze geeft nu onderdak aan zo’n 25 (ex-)dak-& thuislozen. Naast het traditionele Emmauswerk (ophalen, sorteren en verkopen van tweedehands goederen) is er een Sociaal Centrum waar dak- en thuislozen terecht kunnen voor een maaltijd, een douche en kleding. Verder verzorgt men er eenmaal in de week in het centrum van de stad een ‘soepbus’ en runt met Social Hostel.

In 2013 is men gestart met kledingcontainers, als eerste in Oekraïne. Inmiddels staan er 23 van deze containers verspreid over Lviv. Deze kleding wordt nu gesorteerd in een klein gebouwtje met ongelijke vloeren, weinig licht, verwarming laat te wensen over en er is veel gesjouw met de voorraad kleding.

Emmaus Oselya heeft nu behoefte aan een beter kledingsorteercentrum en vraagt ons hulp bij de nieuwbouw. Met steun van Emmaus Internationaal/Emmaus Europa is er een stuk grond buiten de stad aangekocht. Er is een beginkapitaal voor de start van de nieuwbouw. Maar niet voldoende.

Gezien onze jarenlange relatie met Emmaus Oselya willen wij ons hard maken om de nieuwbouw mogelijk te maken. Komende tijd wordt een groot deel van de opbrengsten uit onze wekelijkse marktverkopen daartoe aangewend. We hebben inmiddels de steun van Wilde Ganzen, zij verhogen iedere ingezamelde euro met vijftig cent.

Wilt u meedoen? Stort uw bijdrage op rekening NL91 RABO 0367 5031 90 van Emmaus Haarzuilens ovv Emmaus Oselya. Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd op maandag, 28 oktober, 2019 - 12:24
Emmaus helpt Oselya