Hoe arm is Utrecht?

14 oktober 2014

Wereldarmoedeweekend op 18 en 19 oktober in Museum Catharijneconvent

Op 18 en 19 oktober slaan Museum Catharijneconvent en de Utrechtse Armoedecoalitie de handen ineen tegen armoede. 17 oktober is uitgeroepen door de Verenigde Naties tot Wereldarmoededag. Dan is de wereld één tegen armoede. Als onderdeel van de tentoonstelling 'Ik geef om jou!’ presenteren tien organisaties van de Utrechtse armoedecoalitie diverse activiteiten rondom armoedebestrijding in Utrecht. De Utrechtse Armoedecoalitie bestaat uit een groot aantal maatschappelijke organisaties die samenwerken in de bestrijding van en bewustwording rondom armoede.

Van budgetspel tot inspiratiehuisje
Organisaties als U-2B Heard, Ubuntuhuis, Voedselbank Utrecht, Stichting Leergeld en de Tussenvoorziening laten dit weekend zien wat er in Utrecht gebeurt op het gebied van  armoedebestrijding. Na het zien van een film of voorstelling, het spelen van een budgetspel of het beantwoorden van vragen over een voedselpakket, kunnen bezoekers met ervaringsdeskundigen, vrijwilligers en medewerkers in gesprek over armoede in Nederland. In het ‘inspiratiehuisje’ van het museum presenteren de deelnemende organisaties de mogelijkheden voor vrijwilligerswerk.

Gratis activiteiten en rondleidingen
Bezoekers zijn op zaterdag 18 en zondag 19 oktober van harte welkom tussen 13.00 uur en 16.30 uur. Alle activiteiten zijn gratis toegankelijk. Ook zijn er beide middagen om 14.30 gratis rondleidingen over de tentoonstelling Ik geef om jou! (op vertoon van een museumkaartje). De expositie brengt op een indringende en interactieve manier de geschiedenis en de ontwikkeling van de naastenliefde in beeld, van de middeleeuwen tot nu.

Laatst gewijzigd op dinsdag, 4 november, 2014 - 21:21
Affiche met tekst: "Ik geef om jou"