Emmaus Overvecht werkt voor Ubuntuhuis

2 september 2015

'Ubuntu' betekent kort gezegd 'medemenselijkheid’, een mens wordt meer mensen met andere mensen.

Het Ubuntuhuis is een kleinschalig buurthuis, waar mensen werken en dat om zijn die te maken hebben (gehad) met daklozen uit, armoede en sociaal isolement. In het studentenhuis zijn bezoekers en vrijwilligers samen verantwoordelijk voor beheer en activiteiten er zijn mogelijkheden en steun om sociale activiteiten te organiseren die moed en energie geven. Dat kan zijn samen koken, een jambe-groep of een theatergroep.
Ook draagt het Ubuntuhuis bij aan initiatieven om armoede en onrecht aan te kaarten en op te komen voor mensenrechten.

Emmaus Overvecht, onderdeel van de internationale Emmaus beweging, herkent zich in de doelen en manier van werken van het Ubuntuhuis. Dit zijn ook doelen die de Emmaus beweging hoog in het vaandel heeft staan.
Daarom alle gaat aanstaande zaterdag 5 september de gehele opbrengst van de winkelverkoop naar het Ubuntuhuis. De winkel aan de Gloriantdreef 403, in Overvecht, is open van 13:00 tot 17:00.

Laatst gewijzigd op vrijdag, 15 november, 2019 - 18:13
Ubuntuhuis