Door Emmaus Domstad gesteunde projecten in 2016

14 juli 2017

Stichting Emmaus Domstad investeert in mensen.
Het eerste project dat zijn de ´eigen´ mensen. Door onderdak (in de woongemeenschap) en zinvol werk aan te bieden, krijgen mensen de kans om vanuit hun eigen kracht hun leven weer op de rit te krijgen.
Emmaus Domstad biedt soms ook andere hulp aan medewerkers, indien nodig. Er wordt intensief samengewerkt met hulpverleners in de breedste zin.

Ook worden kleinschalige sociale projecten in binnen- en buitenland gesteund. Hiermee worden natuurlijk de ontvangers geholpen. Het andere doel hiervan is, is dat medewerkers zich realiseren dat ze met het kringloopwerk voor mensen die onder slechte omstandigheden leven, het verschil kunnen maken.

Projecten

Emmaus NG Banjaluca (Servië)     € 1.381,== Steun om groentekassen te bouwen bij een nieuwe
Emmausgroep die vooral veel steun verleent aan terug gekeerde vluchtelingen
Emmaus Emergency appeal Peru €   500,== Noodhulp aan Emmausgroepen en hun medewerkers na overstromingen
Bura kimak locita   € 1.000,==
Stichting De Watertoren Utrecht € 1.000,== Dierenweide en sociaal ontmoetingsproject voor inwoners van de wijk Overvecht
Emmaus Piura Piura (Peru) €   973,== Steun aan een Emmausgroep in Peru, schadeherstel na overstroming
Qhubeka project Zuid Afrika € 1.031,== Na werk voor de gemeenschap krijgen de allerarmsten een fiets om bijvoorbeeld naar school of naar de markt te gaan
Stichting Ghana schoolsupport Ghana € 2.850,== financiering naaiopleiding in Ghana
Voedselbank Overvecht Utrecht  €   963,== Bijdrage aan de exploitatie van de voedselbank in Overvecht.Tot
Totaal   € 9.896,==

Materiele steun

Emmaus Lombok geeft in 2016 via OMDUW (diaconie binnenstadskerken) kleding en huisraad aan ex-daklozen. De NOIZ (Nacht Opvang In Zelfbeheer), nachtopvang voor daklozen krijgt servies en ander huisraad. DVD’s gaan naar een school in Afrika. STIL (Steunpunt Illegalen) ontvangt kleding, schoenen en koffers voor mensen zonder papieren in Utrecht.

Emmaus Overvecht geeft spijkerbroeken en spijkerstof aan een reintegratieproject voor vrouwen met een migratieachtergrond. Een project van Stichting Reinaerde voor mensen met een niet-aangeboren-hersenafwijking krijgt meubels om te pimpen.
Boeken worden gegeven aan gevangenisbibliotheken in Frankrijk en Frans Guyana zodat Nederlandse gevangenen ook kunnen lezen. .

Emmaus Parkwijk geeft meubels en ander huisraad aan vluchtelingen in samenwerking met de RK parochie in De Meern. Een vrachtauto met spullen gaat in juni 2016 naar Parijs voor de ‘Salon’. Dat is een grote verkoop georganiseerd door Emmaus Internationaal. De opbrengst is voor het solidariteitsfonds van Emmaus Internationaal. Hieruit worden grotere projecten gefinancierd.
In het voorjaar wordt een vracht kleding en dekens naar ‘de jungle’ gebracht. Dat is de bijnaam van het grote vluchtelingenkamp in Sangatte bij Duinkerken waar talloze mensen onder erbarmelijke omstandigheden leven. Bij dit transport wordt samengewerkt met Emmausgroepen uit de regio.

Laatst gewijzigd op vrijdag, 15 november, 2019 - 18:13